Wij, als Christengemeente De Schakel vinden het belangrijk om oog te hebben voor onze naasten en er naar om te zien. Kleine initiatieven kunnen een groot verschil maken voor mensen om ons heen. We kunnen onze ogen sluiten voor alle narigheid, eenzaamheid, armoede die er is om ons heen, maar we kunnen ook onze ogen open doen, en er proberen te zijn. Iedereen kan helpen en steunen waar dat nodig is. Met een aantal vrijwilligers hebben we laatst een bijdrage mogen èn kunnen leveren, toen daar  behoefte aan was. Wij, als ‘De Schakel’ zijn bijzonder dankbaar dat wij dit hebben kunnen doen via ‘Present Bronckhorst’ en hopen dit in de toekomst nog veel vaker te kunnen doen.

Reactie Stichting Present:

Het effect van een eenmalige Present klus reikt vaak veel verder dan we in eerste instantie zien: regelmatig zien we dat mensen zelf (weer) in beweging komen als ze een dagdeel zijn geholpen door een groep vrijwilligers. Zo ook in deze situatie; de groep deed het grove opruim- en snoeiwerk in de tuin en een paar weken later heeft meneer zelf een stoepje gelegd voor het raam! #opwaartsespiraal #eenduwtjeinderug#omziennaarelkaar

Categories:

Tags: